2013-10-282013-10-282013-10-282013-10-28https://repositorio.banrep.gov.co/handle/20.500.12134/5926Single-sex classes within coeducational environments are likely to modify students' risktaking attitudes in economically important ways. To test this, we designed a controlled experiment using first year college students who made choices over real-stakesPDFspaOpen AccessGender differences in risk aversion : Do single-sex environments affect their development?Working PaperJ16 - Economics of Gender; Non-labor DiscriminationC92 - Laboratory, Group BehaviorD01 - Microeconomic Behavior: Underlying PrinciplesD80 - Information, Knowledge, and Uncertainty: GeneralJ24 - Human Capital; Skills; Occupational Choice; Labor ProductivityC9 - Design of ExperimentsC91 - Laboratory, Individual BehaviorGenderRisk preferencesSingle-sex groupsCognitive abilityAversión al riesgo -- Diferencias sexuales -- ColombiaEducación -- Diferencias sexuales -- ColombiaEstudios de género -- Colombia -- Cognición -- Diferencias sexuales -- ColombiaCociente intelectual -- Diferencias sexuales -- ColombiaAcceso abiertoAtribucion-NoComercial-CompartirIgual CC BY-NC-SA 4.0C92 - Laboratorio, comportamiento de grupoC9 - Diseño de experimentosC91 - Laboratorio, comportamiento individualJ16 - Economía de genero; No discriminación laboralD01 - Comportamiento microeconómico: principios fundamentalesD80 - Información, conocimiento e incertidumbre: GeneralidadesJ24 - Capital humano; Cualificación; Elección de ocupación; Productividad del trabajoLas opiniones contenidas en el presente documento son responsabilidad exclusiva de los autores y no comprometen al Banco de la República ni a su Junta Directiva.https://hdl.handle.net/20.500.12134/5926